شرکت مهندسی آبی

ساخت وبلاگ

چشم پزشکان هشدار دادند اعتیاد روز افزون مردم به استفاده از تلفن های همراه ممکن است احتمال بروز آسیب‌های چشمی طراحی سایت را در آنها افزایش دهد.محققان می‌گویند نور تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی مثل رایانه‌، تبلت و تلویزیون های تخت می تواند به آسیب دراز مدت چشم منجر شود.

نور آبی بنفش صفحه های وسایل الکتونیکی به طور بالقوه خطرناک و برای پشت چشم سمی است؛ بنابراین رژیم لاغری در طول یک دوره طولانی می تواند به چشمتان آسیب بزند.

آزمایش ها نشان داده که قرار گرفتن در معرض این نوع نور اگر زیاد باشد خطر دژنراسیون ماکولار، از عوامل اصلی نابینایی را بالا می برد.

متخصصان چشم می گویند هرچند نور آبی خوب (آبی فیروزه‌ای) برای تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن لازم است، اما همچنین تصور می شود که آبی بنفش می تواند نظم خواب را به هم بزند و بر حال روحی اثر بگذارد.

در واقع ترکیبی از پلک نزدن و نزدیک نگه داشتن تلفن به چشم است که به چشم فشار می آورد.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت: 17:13

اگرچه استفاده از کتاب‌های اینترنتی و فراگیری اپلیکیشن‌ها در بعضی موارد مفید است اما استفاده از آنها برای کودکان زیر سه سال می‌تواند مضر باشد. محققان آمریکایی طراحی سایت به این نتیجه رسیدند که استفاده از فناوری‌های نو به عنوان یک ابزار آرام‌کننده مانع از این می‌شود که ذهن کودکان پرورش یابد و بتواند روش‌های جدیدی را ابداع کند.


 

پیش از این یک تحقیق نشان داده بود رژیم لاغری که کودکان زیر ۳۰ ماه از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های ویدیویی به اندازه‌ای که از تعامل با افراد خانواده فرا می‌گیرند، چیزی یاد نمی‌گیرند و بهترین نحوه فراگیری کودکان نوپا از تجربیات چهره به چهره و لمسی است.

استفاده از این ابزارها در دوران کودکی می‌تواند در تکامل مهارت‌های اجتماعی، هم‌دردی و حل مشکلات کودکان اختلال ایجاد کند.

همچنین این دستگاه‌ها می‌توانند جایگزین فعالیت‌های دستی شوند که برای تکامل مهارت‌های حسی و بصری و فراگیری و کاربردهای ریاضی و علوم مهم هستند و از این لحاظ هم می‌توانند کودکان را آسیب‌پذیر کنند.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت: 17:12

سامسونگ قصد دارد مواد سازنده، طراحی و صفحات نمایش، همه و همه را در دستگاه‌های هوشمند جدید خود ارتقا داده طراحی سایت و نهایتا با تنظیم قیمت دستگاه‌های خود در بازار به رقابت با دیگر برندهای مطرح مانند اپل ادامه دهد. بنابراین انتظار می رود که تعداد گوشی های بیشتری با بهره گیری از بدنه فلزی، ضخامت کمتر و صفحه نمایش های با رزولوشن بالاتر توسط سامسونگ ارائه شود.

سامسونگ فرایند تولید دستگاه‌هایی با کیفیت بدنه خوب را با تولید گلکسی آلفا آغاز کرد رژیم لاغری و این رویه را در دستگاه‌های سری A ادامه داد تا نهایتا امروز شاهد طراحی و کیفیت خوب دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس‌6 و اس6 اج منحصر به فرد باشیم.
به نظر می‌رسد این رویه ادامه خواهد داشت و کمتر شاهد تولید دستگاه‌‌هایی با بدنه پلاستیکی، مشخصات پائین و طراحی‌های معمولی باشیم.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت: 17:10

کاخ سفید چهار نهاد سازنده ابررایانه در چین را در فهرست ممنوعه خود قرار داده تا جلوی ارسال برخی اقلام صادراتی از آمریکا از جمله تراشه های ساخت شرکت اینتل برای آنها گرفته شود. چراکه معتقد است طراحی سایت چین از این تراشه ها برای ساخت ابررایانه هایی که در آزمایشات هسته ای بکار می روند، استفاده میکند.

دولت آمریکا ادعا کرده که چهار نهاد یاد شده و از جمله دانشگاه ملی فناوری دفاعی چین در زمینه ساخت Tianhe-۲ و Tianhe-۱A فعالیت کرده‌اند. Tianhe-۲ سریع‌ترین ابررایانه دنیا در حال حاضر محسوب می‌شود.

مقامات آمریکایی بارها مدعی شده‌اند رژیم لاغری که از این دو ابررایانه در فعالیت‌های مربوط به انفجارهای هسته‌ای استفاده شده و در نهایت وزارت بازرگانی این کشور صادرات تراشه‌های Xeon و Xeon Phi اینتل را به چین ممنوع کرد.

شرکت اینتل هم از این تصمیم تبعیت کرده و می‌گوید از قوانین آمریکا به طور کامل تبعیت می‌کند.

چین خود در زمینه تولید پردازنده‌های رایانه‌ای فعال است و اقدامات دولت آمریکا احتمالا روند تولید این محصول را به طور بومی در چین تسریع خواهد کرد.

پیش از این در سال ۲۰۱۲ هم کنگره آمریکا دو شرکت مخابراتی چینی Huawei و ZTE را به علت روابطشان با دولت چین تهدیدهایی بر ضد امنیت ملی ایالات متحده دانسته بود.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 257 تاريخ : دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت: 17:09

شرکت فوربس هر ساله فهرست ۴۰۰ نفر از ثروتمند‌ترین افراد در آمریکا را منتشر می‌‏کند طراحی سایت که نام موسسان و مدیران عامل مایکروسافت، اوراکل، آمازون، گوگل، دِل و غیره در آن به چشم می خورد و امسال هم بیل گیتس، موسس مایکروسافت به عنوان ثروتمند‌ترین آمریکایی معرفی شده است.

فوربس امسال ثروت خالص بیل گیتس را ۷۲ میلیارد دلار برآورد کرده است رژیم لاغری که این رقم ۶ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است. لری الیسون، مدیر عامل شرکت اوراکل نیز رتبه سوم این فهرست را از آن خود کرده است. الیسون امسال ۴۱ میلیارد دلار ثروت داشته است. سال گذشته نیز ثروت الیسون ۴۱ میلیارد دلار برآورد شده بود.

بررسی فهرست فوربس نشان می‌‏دهد صنعت آی تی دومین صنعت بزرگ آمریکا است که میلیاردر تحویل جامعه می‌‏دهد. حدود ۵۰ نفر از کسانی که امسال نامشان وارد این فهرست شده است، از فعالان و کارآفرینان آی تی هستند.

برآوردهای فوربس نشان می‌‏دهد ۴۰۰ ثروتمند بر‌تر آمریکا امسال در مجموع ۲. ۰۲ تریلیون دلار ثروت داشته‌‏اند که این رقم معادل کل تولید ناخالص داخلی کشور روسیه است.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت: 17:09

مایکروسافت قصد استخدام مبتلایان به بیماری اوتیسم را در این کمپانی دارد.

اوتیسم یک بیماری است که بر ارتباط مبتلایان با سایرین تاثیر می‌گذارد. این بیماری تاکنون درمان قطعی نداشته طراحی سایت اما با تشخیص به موقع آن می‌توان مانع از پیشرفت‌های این بیماری شد.

عمده مشکل مبتلایان را می‌توان در عدم برقراری ارتباط با سایرین، عدم شرکت در بازی‌های کودکانه ، پرخاشگری، حرکات غیر معمول دست و پا و … دانست.

مبتلایان به اوتیسم در زمان بزرگسالی با مشکلات متعددی مانند یافتن شغل مناسب روبرو هستند رژیم لاغری و از این رو مایکروسافت قصد دارد تا بتواند آنها را در انتخاب شغل یاری کند.

« Mary Ellen Smith » معاون رئیس اجرایی مایکروسافت فرزند ۴ ساله مبتلا به اوتیسم دارد در نتیجه وی مشکلات بیماران مبتلا به اوتیسم را به خوبی درک می‌کند.

مایکروسافت معتقد است که افراد مبتلا به اوتیسم از توانایی‌های متفاوتی برخوردارند مثلا برخی از آنها از حافظه بالا، حل مسائل دشوار، ارائه راه حل های متفاوت در مسائل پیچیده نرم افزاری، ریاضی و … برخوردار هستند که میتواند در شعب مختلف مایکروسافت در کشورهای مختلف بکار آید.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 194 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 18:50

بنیاد لینوکس همکاری‌هایی را با «گروه تحقیقات امنیت اینترنت» (ISRG) در پروژه رمزگذاری سیستم‌های متن‌باز آغاز کرده است طراحی سایت تا راه‌های آسان و رایگان برای ایمن‌سازی ارتباطات مبتنی بر وب را ارائه دهد.

پروژه Let’s Encrypt به توسعه‌دهندگان نرم افزار امکان می‌دهد رژیم لاغری تا به صورت خودکار بتوانند تمامی مجوزهای مربوطه در این زمینه را برای کنترل سایت اینترنتی مورد نظر خود در اختیار بگیرند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بر این اساس می‌توانند مجوزهای مورد تایید در مرورگرهای اینترنتی را دریافت کنند و آنها را با سرورهای خود مخصوص خدمات وب سازگار کنند، به طور دقیق در جریان تمام شدن تاریخ انقضای مجوزهای خود قرار بگیرند، و به صورت خودکار آنها را به‌روز کنند. پروژه Let’s Encrypt این مشکل را به صورت خودکار حل می‌کند و با فعال سازی HTTPS با یک کلیک،‌ به کارشناسان امکان می‌دهد تمامی مجوزها را در اختیار بگیرند.

پروژه Let’s Encrypt فعالیت خود را در اواسط سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز کرد و با فعال‌سازی HTTPS برای سایت‌های اینترنتی این امکان را به متخصصان وب داد تا به راحتی مجوزهای نرم‌افزاری مدیریتی کوچک را بارگذاری کنند.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 18:49

منابع انرژی آمریکا اعلام کرده که ایکس باکس وان که یکی از کنسول‌های قدرتمند بازار است طراحی سایت و هواداران بسیار زیادی دارد، مصرف انرژی بالایی دارد و شرکت تولید کننده آن یعنی مایکروسافت در زمان فروش این محصول اعلانیه‌ای را در خصوص مصرف زیاد آن نداده است و کاربران اطلاع زیادی از میزان مصرفی انرژی توسط دستگاه خود ندارند رژیم لاغری و در اغلب موارد این امر باعث می‌شود تا دستگاه در تنظیمات پیش فرض به کار خود ادامه دهد و در پایان سال مبلغ 250 میلیون دلار در مجموع بر هزینه انرژی این محصول افزوده می‌شود.

دلیل این امر فعال بودن ویژگی Instant-on بر روی ایکس باکس وان است که باعث می‌شود مصرف دستگاه نسبت به حالت عادی افزایش یابد و چون در ابتدا تنظیمات مربوط به آن در زمان خرید نمایش داده نمی‌شود اغلب دستگاه‌ها بر روی این حالت تا انتها ادامه کار می‌دهند و این امر باعث افزایش مصرف انرژی توسط کنسول می‌شود. مایکروسافت نیز در خصوص این اقدام منابع انرژی آمریکا پاسخ داده و گفته که دستگاه‌های فعلی قادر هستند تا این ویژگی‌ را از طریق بخش تنظیمات غیر فعال کنند و دستگاه‌های جدید نیز با بخش جدیدی به فروش خواهد رفت که در ابتدا از کاربر حالت فعالیت دستگاه را سوال می‌کند تا وی بر اساس شرایط مورد نیاز میزان مصرف انرژی توسط کنسول را مشخص نماید. دایره انتخاب کاربران از لحاظ میزان مصرف انرژی توسط دستگاه به دو حالت Instant-on و Energy-saving محدود می‌شود که همان‌طور که گفته شد تمامی دستگاه‌ها در حال حاضر به‌صورت پیش فرض در حالت Instant-on قرار دارند.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 233 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 18:51

کمپانی دایملر در نظر دارد با راه‌اندازی برنامه آزمایشی جدیدی برای نوجوانان آلمانی نسخه الکتریکی مرسدس بنز کلاس B و خودروی اسمارت فورتو را جایگزین سدان های معمول کند.

در این برنامه آموزشی هنرجویان روی مباحث ترافیکی اطرافشان تمرکز می‌کنند طراحی سایت و از اصول اولیه آموزش به صورت «از A به B» خودداری خواهند کرد.

آن‌ها پس از بالا بردن مهارت خود می‌توانند رژیم لاغری به سوی اتومبیل‌های بنزینی برای ارتقاء سطح مهارت رانندگی بروند.

به گفته مسئولین این انگیزه‌ای برای تمرین مهارت‌ها برای دریافت مجوز رانندگی خواهد شد.

کسانی که 18 سالشان تمام‌شده باشد می‌توانند برای ثبت‌نام به سرویس خدمات Car2go مراجعه کرده و سرویس رایگان با 100 ساعت رانندگی را مورد آزمایش قرار دهند. 5 مدرسه آموزشی در اشتوتگارت در مرحله آزمایشی این طرح را پیاده کرده اند.

در حالت ایده‌آل با این برنامه آن‌ها اتومبیل والدین خود را پس از دریافت گواهینامه خراب نخواهند کرد.

همچنین اعتمادبه‌نفس آن‌ها بالا رفته و برای استخدام نیز قدرت بیشتری خواهند داشت.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 247 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 18:48

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از اینترنت استفاده نکند. معمولا افراد در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده میکنند طراحی سایت و همیشه نگران این هستند که رمز وای فایشان هک نشود. این مطلب شما را راهنمایی میکند که چطور فقط خود شما از وای فای استفاده کنید و دسترسی به آن را محدود کنید رژیم لاغری بطوریکه فقط افرادی خاص بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند. به این ترتیب حتی کسانی که وای فای شما را هک می کنند نمی توانند از اینترنت شما استفاده کنند. برای این منظور چند مرحله را دنبال کنید:

مرحله اول: ابتدا مرورگر خود را اجرا و وارد مدیریت دستگاه مودم خود شوید.

مرحله دوم: پس از ورود به بخش تنظیمات روتر سربرگ status را انتخاب نمایید و در لیست wireless بر روی گزینه refresh کلیک کنید تا تمامی دستگاه هایی که به دستگاه مودم شما متصل هستند نمایان شود. (تلفن همراه، لب تاپ و سایر دستگاه ها) پس از مشاهده MAC آی پی دستگاه های خود آنها را کپی کنید.

مرحله سوم: هنگامی که مک آی پی تلفن همراه و لب تاپ خود را کپی کردید از منو تنضیمات روتر، سربرگ interface setup را انتخاب کنید و به منوی wireless بروید.

مرحله چهارم: در منوی wireless به دنبال بخش wireless MACAddress filter بگردید و تیک گزینه deactivated را بزنید.

مرحله پنجم: در این بخش شما می توانید 8 دستگاه برای استفاده از وای فای مجاز کنید و پس از وارد کردن MAC آی پی های مورد نظر تیک گزینه Active را زده و در آخر تنظیمات انجام شده را SAVE کنید تا تمامی عملیات اعمال شود.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 268 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 15:30

شبکه اجتماعی Soundwave از نوع موسیقی است که کاربران علاقه مند به موسیقی می‌توانند طراحی سایت در آن موسیقی‌های مورد علاقه خود را با دوستانشان به اشتراک گذاشته یا هنرمندان محبوب خود را دنبال کنند. این شبکه‌ اولین شبکه اجتماعی است که از جنس موسیقی است و شبکه های پیش از این مانند فیس بوک، توئیتر و یا اینستاگرام مخصوص به اشتراک گذاشتن تصاویر بودند.

کاربران با نصب اپلیکیشن Soundwave می‌توانند به شبکه گسترده‌ای از موسیقی دسترسی داشته باشند رژیم لاغری و موسیقی‌های مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشته یا هنرمندان محبوب خود را همانند سایر شبکه‌های اجتماعی Follow کنند.

این اپلیکیشن از قابلیت نصب بر پلتفورم‌های اندروید و iOS را برخوردار بوده و کاربران با استفاده از حساب کاربری فیس‌بوک یا گوگل می‌توانند یک حساب کاربری برای خود در اختیار داشته و قطعات زیبا یا حتی قدیمی مورد علاقه خود را بشنوند.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 231 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 15:30

انگلیس برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی درصدد ممنوعیت فعالیت سرویس‌‏های پیام‏رسان آنلاینی است که از رمزنگاری بهره‏ می‏برند. طبق دستور دیوید کامرون، نرم‏ افزارهای پیام‏رسان واتس‏اپ و اپل آی‏مسیج باید تحت برنامه نظارتی دولت قرار گیرند در غیر این صورت فیلتر می‏شوند.

هدف کامرون از قانونی کردن این طرح این است طراحی سایت که به واسطه کنترل نرم افزارهای آنلاین بتواند تحلیلی از رفتارهای خرابکارانه داشته باشد و جلوی جرم و جنایت را پیش از وقوع، بگیرد.

بنابراین وات‌س‏اپ، آی‏‌مسیج، گوگل هنگ‌‏اوت، مایکروسافت اسکایپ و برخی دیگر از سرویس‏‌ها رژیم لاغری در انگلستان محدود خواهند شد.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که نمی خواهیم ابزارهای ارتباطی در کشور ما در اختیار افراط گرایان باشد.

البته بنظر می رسد که دولت انگلیس برای قانونی کردن این هدف راه آسانی در پیش نداشته باشد.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 226 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 15:29

سخنان ماری هارف (Marie Harf) معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره داعش، باعث براه افتادن طراحی سایت موجی از پیام‌های اعتراض‌آمیز و طنزگونه کاربران توییتر شد. خانم ماری هارف در گفتگو با شبکه MSNBC با بیان این که ایالات متحده نمی‌تواند با کشتن عناصر داعش آنها را به شکست بکشاند، مدعی شده بود رژیم لاغری ما باید زمینه اشتغال اعضای داعش را فراهم آوریم زیرا آنها افرادی فقیر و بی‌چیزند.

پس از این اظهارات نامتعارف، هشتگ‌هایی با عنوان “فرصة عمل للارهابیین”(فرصت شغلی برای تروریست‌ها) در مصر و JobsForISIS راه‌اندازی شد و کاربران واکنش‌های طنزآمیزی به این سخنان مقام آمریکایی ابراز داشتند.

ماری هارف در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرده بود که در کنار استفاده از نیروی نظامی، باید عواملی که باعث شده برخی جوانان به صفوف داعش بپیوندند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 15:28

مردم و شرکت های مختلف در روز اول آوریل با گفتن دروغ هایی عجیب، خنده‌دار و بعضاً خیلی بزرگ و باورنکردنی، سعی می‌کنند به سنت دروغ‌گویی در این روز وفادار بمانند!

گوگل برای دروغ‌ آوریلی خود، صندوق پستی هوشمند را انتخاب کرد. این صندوق که SmartBox نام دارد و مانند صندوق‌های پستی معمولی جلوی منازل نصب می‌شود، از قابلیت‌های جالب توجهی برخوردار است؛ مثلاً می‌تواند نامه‌های کاغذی را دسته‌بندی کند، با استفاده از آندروید مطالبی را بر صفحه مانیتور نمایش دهد و همچنین کاربر می‌تواند با اثر کف دست درب آن را باز کند.

سامسونگ هم با معرفی چاقوی Galaxy BLADE edge مهارت دروغگویی‌اش را نشان داد!

این چاقوی هوشمند که مبتنی بر گلکسی اس ۶ است و به نمایشگر، امکان مکالمه طراحی سایت و چند قابلیت دیگر مجهز می‌باشد، به قدری تیز است که هر چیزی را می‌تواند از وسط به دو نیم کند.

این چاقو دارای نوعی سنسور است رژیم لاغری که نزدیک شدن به پوست انسان را درک می‌کند و لذا آسیبی به دست کاربر وارد نمی‌آورد.

ضمناً این چاقو به حدی پیشرفته است که اگر کسی از آن در اعمال خشونت‌آمیز استفاده کند، خودِ چاقو با مقامات مسئول تماس می‌گیرد و اوضاع نابهنجار را گزارش می‌نماید.

ضمناً طبق گفته سامسونگ، این چاقوی خیالی علاوه بر این که ضدآب و ضدآتش است، با اثر انگشت کار می‌کند!

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 255 تاريخ : يکشنبه 30 فروردين 1394 ساعت: 15:25

سیستم های پیشبینی کننده زلزله، نیاز به سنسورهای زیاد و گران قیمتی دارند که نگه داری از آنها طراحی سایت نیز امری مشکل و هزینه بر محسوب می گردد اما برخی کشورها نظیر ژاپن و مکزیک، از چنین سیستم های پرهزینه ای استفاده می کنند.

تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم لاغری که واقعا نیاز به این همه هزینه برای سنسورهای مخصوص زلزله نگاری نیست؛ موبایل های هوشمند امروزی به همان دقت می توانند این کار را انجام دهند.

سنسور زلزله نگار، در اصل همان سنسور شتابسنج (accelerometer) در موبایل های امروزیست البته با مقیاسی بزرگ تر؛

زمانی که موبایل خود را ۱۵ سانتیمتر به سمت راست می کشید، اسمارت فون شما به شکلی کاملا دقیق می داند که ۱۵ سانتیمتر به سمت راست حرکت کرده و این همان تکنولوژی است که در تحقیقات مربوط زلزله نگاری به آن نیاز داریم.

یکی از چالش ها در این زمینه، تشخیص و تفاوت قائل شدن موبایل های هوشمند در میان نوع تکان های وارده به آنها بود. تلفن همراه وسیله ای است که همواره در کنار ماست و آن را با خود به همه جا می بریم، در نتیجه به شکل طبیعی تکان هایی نیز به آن وارد می گردد؛ اما در نهایت مشخص شد که به علت کثرت موبایل ها در مکان های عمومی، به راحتی می توان نوع یک ضربه را بر روی میز با یک لرزش واقعی (با استفاده از سنسور شتابسنج موبایل های اطراف به شکل همزمان) تشخیص داد.

اگر این تحقیقات به نتیجه رسد می توانیم شاهد یک تحول عظیم در لرزه نگاری و هشدار های پیش از زلزله باشیم. فرض کنید به جای آن همه سنسور گران قیمت، یک اپلیکیشن بر روی موبایل بتواند به سادگی همان نتیجه را بدست آورد!

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 222 تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 ساعت: 18:14

گوگل در آخرین نسخه از Google Earth علاوه بر بازنگری مدل سه بعدی زمین، امکان دسترسی طبقه‌بندی شده طراحی سایت به آخرین اطلاعات نقشه‌ای برنامه Google Maps را نیز فراهم آورده است. از آنجا که نسخه موبایل Google Earth امکانات کمتری نسبت به نسخه رومیزی آن دارد، توسعه آن نیز کار آسان‌تری است و به همین دلیل گوگل کار توسعه نسخه 8 برنامه را ابتدا برای سیستم‌های موبایلی رژیم لاغری و اختصاصا اندروید شروع کرد.از جمله امکاناتی که به آخرین نسخه از Google Earth اضافه شده، نمایش نقشه‌ها با افکت‌های جوی است، قابلیتی که اگرچه در نسخه‌های قبلی این برنامه برای موبایل در نظر گرفته نشده اما مدت‌هاست در نسخه رومیزی آن لحاظ شده است. با لحاظ شدن موتور جدیدی برای پردازش گرافیکی، تصاویر سه بعدی در نسخه 8 برنامه بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد این برنامه آن است که در صورت استفاده از GPS می‌توانید موقعیت مکانی خود را روی نقشه دنیا تشخیص داده و با دسترسی به بانک اطلاعاتی وسیع برنامه کلیه خدمات شهری (پمپ بنزین‌ها، رستوران‌ها و …) نزدیک خود را پیدا کنید و آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. Google Earth با داشتن دهها هزار تصویر مختلف از شهرهای مختلف دنیا در نمای خیابانی در واقع امکان سفر مجازی شما به این مکان‌ها را فراهم می‌آورد.در آخرین نسخه از Google Earth اطلاعات مربوط به جاده‌ها و مکان‌های دیدنی همگام با Google Maps به روز رسانی می‌شوند. ضمنا برچسب‌هایی که برای نام شهرها و دیگر مکان‌ها در نظر گرفته شده‌اند، همچنین نوع نمایش جاده‌ها روی نقشه به گونه‌ای است که کاربر بتواند تعامل بهتری با برنامه داشته باشد و کمتر احساس گیج شدن بکند. علاوه بر این برنامه قادر است اطلاعات مربوط به بسیاری از مکان‌ها را با ارتباط با بانک اطلاعاتی سایت ویکی‌پدیا در اختیار شما قرار دهد.اگر می‌خواهید سفری مجازی به دور دنیا داشته باشید یا اینکه سفری واقعی در پیش دارید و قصد دارید قبل از سفر اطلاعات جامعی راجع به مقصد خود داشته باشید، Google Earth می‌تواند با تامین اطلاعات جامعی همچون نقشه راه‌ها، مکان‌های دیدنی و از این قبیل و همچنین داشتن ده‌ها هزار تصویر از نقاط مختلف دنیا در نمای نزدیک که به نمای خیابانی مشهور است، بهترین انتخاب شما باشد.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 168 تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 ساعت: 18:13

با بررسی ایمیل هایی که روزانه افراد در سراسر جهان ارسال می کنند طراحی سایت می توان به یک سری از عادات آنها پی برد.

هرچند با وجودی که حدود دو دهه از پیداش ایمیل می گذرد، محققان هنوز نتوانسته اند به درستی درباره اینکه افراد رژیم لاغری در استفاده از این ابزار ارتباطی چگونه عمل می کنند نظر مشخصی ارایه کنند.

برای این منظور محققان آزمایشگاههای یاهو، ایمیل های دو میلیون کاربر خود را که در یک بازه زمانی مشخص بیش از ۱۶ میلیارد ایمیل ارسال کرده اند مورد بررسی دقیق قرار داده اند و بزرگترین پروژه مطالعه ایمیل را در تاریخ رقم زده اند.

آنها هویت ارسال کنندگان و دریافت کنندگان ایمیل ها، موضوعات آنها، زمان ارسال، طول ایمیل ها و شمار تصاویر و فایلهای ضمیمه شده در ایمیل ها را مورد کنکاش دقیق قرار دادند.

محققان یاهو سن شرکت کنندگان و دستگاههایی که از طریق آن ایمیل ها را دریافت یا ارسال می کنند را نیز مد نظر قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد طول جملات پاسخ ها و همچنین شمار ایمیل هایی که ارسال می شود آنقدر قابل پیش بینی است که می توان برای آن الگوریتمی نیز تعریف کرد.

بر این اساس افراد جوانتر ایمیل ها را سریعتر ارسال کرده و پاسخ های کوتاه تری نیز می نویسند. همچنین مردان در مقایسه با زنان پیامهای کوتاه تری در ایمیل هایشان می نویسند.

بخشی از این نتایج به طرز هیجان انگیزی نشان داد افراد در حین ساعات کاری ایمیل ها را با سرعت بیشتری نوشته و ارسال می کنند و جالب تر اینکه پاسخ هایشان نیز طولانی تر است.

همچنین معلوم شد ایمیل هایی که در تلفن همراه نوشته و توسط آن ارسال می شود کوتاه تر هستند و همچنین اینکه هرچه فرد ایمیل بیشتری دریافت می کند به شمار کمتری از آنها نیز پاسخ می دهد و حتی همان پاسخ ها نیز کوتاه تر از مواقع دیگر هستند.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 268 تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 ساعت: 18:13

132

گوگل یک سایت اینترنتی جدید برای نمایش قانون اساسی کشورهای مختلف جهان راه‌اندازی کرده است.این سایت که به آدرس constituteproject.org در دسترس قرار دارد، در واقع آرشیوی از قانون اساسی کشورهاست.

این پروژه به دنبال آن است که حکومت‌ها، مقامات دولتی و شهروندان عادی طراحی سایت به طور یکسان به قانون اساسی کشورها دسترسی داشته باشند.

گوگل در وبلاگ رسمی خود گفته امیدوار است این طرح باعث شود رژیم لاغری سطح دانش و میزان آشنایی شهروندان کشورها نسبت به قانون اساسی کشورشان ارتقا یابد.

این بایگانی ارزشمند قابل جست‌وجو است و همچنین می‌توان قوانین اساسی موجود در آن را بر اساس حروف الفبا یا طبق تاریخ نگاشته شدن مرتب نمود.

علاوه بر این در سایت مزبور می‌توان به طور تخصصی و تطبیقی، موضوعات خاصی همچون آموزش و پرورش، قوانین انتخاباتی، حق رای، آزادی‌های فردی، سیاست خارجی و… را مورد بحث و کاوش قرار داد.

این سایت می‌تواند تهیه پیش‌نویس قانون اساسی در کشورهایی که به تازگی بحران سیاسی، بی‌ثباتی و یا جنگ را پشت سر گذاشته‌‎اند، آسان سازد.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 222 تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 ساعت: 18:12

فردی در کرواسی با استفاده از یک نرم افزار تشخیص دهنده ارقام و نشانه، اپلیکیشنی را ابداع کرده طراحی سایت که می تواند معادلات ریاضی را حل کند. یعنی وقتی یک معادله ریاضی را به تلفن همراه بدهید علاوه بر جواب آن راه حل رسیدن به جواب را نیز در اختیار شما قرار می دهد. نام این اپلیکیشن «فوتومت» است.
 
131
 
 
با استفاده از این برنامه دانش آموزان می توانند پاسخ مسئله ها را چک کنند رژیم لاغری و بسرعت حساب کنند و پاسخ خود را بیابند و ببینند آیا راه درستی را رفته اند یا خیر. همه مراحل استفاده شده برای حل مسئله را نیز خواهند داشت. بنابراین تنها رسیدن به جواب مطرح نیست بلکه مجموع رسیدن به راه حل اهمیت دارد.
 
از اپلیکیشن فوتومت که در ماه اکتبر سال گذشته عرضه شد حدود ۱۱ میلیون دانلود شده است. اما همه کاربران از این اپلیکیشن ابراز رضایت نمی کنند. برخی می گویند این اپلیکیشن نسبت به معادلات بزرگ و پیچیده کارایی خوبی ندارد.
 
البته به گفته سازنده این نرم افزار نسخه جدید این اپلیکیشن در آستانه ارائه قرار دارد. ابتدا نسخه قابل نصب بر روی سیستم عامل آندروئید که بازار بزرگی را شامل می شود ارائه خواهد شد. این نسخه جدید قابلیت آنرا دارد تا مسائل بسیار پیچیده ریاضیات را حل کند.
 
اپلیکیشن فوتومت رایگان است و به دانش آموزان صاحب تلفنهای همراه در فراگیری ریاضیات و حل معادلات کمک می کند.
شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 234 تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 ساعت: 18:11

130

فیبرهای نوری نقش مهمی را در افزایش سرعت اینترنت ایفا می کنند طراحی سایت و حالا مشخص شده که می توان از این ماده در ارتباطات کوانتومی نیز بهره گرفت.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه فناوری وین اتریش به روشی دست یافته اند رژیم لاغری که می توان به لطف آن فیبرهای نوری را برای کنترل سرعت نور به خدمت گرفت.

این گروه از دانشمندان موفق شدند اتم های سزیم را به فیبر پیوند زده و سرعت نور را از ۶۷۴ به حدود ۱۱۲ مایل بر ساعت برسانند. آنها همچنین توانستند نور را به طور کامل متوقف نموده و مجددا آن را به حرکت درآورند؛ این دستاوردی است که گامی مهم به سمت اینترنت کوانتومی محسوب می گردد.

امنیت این اینترنت هم به مراتب از آنچه هم اکنون در اختیار داریم بالاتر خواهد بود.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 390 تاريخ : چهارشنبه 26 فروردين 1394 ساعت: 15:54